ing. Martina Kočí - bič na kila navíc!

pořiďte dárkový poukaz
Praktické info

 / Nezdravé diety

Pokud jste rozhodnuti zhubnout pomocí nějaké jednorázové diety, zde jsou některé z těch, kterým byste se měli vyhnout.

Atkinsova dieta


Princip:
Dieta podle amerického lékaře Roberta C. Atkinse, spočívá ve vynechání sacharidů ze stravy.
Popis:
Zákaz konzumace – brambor, rýže, těstovin, pečiva, sladkostí a sladkých nápojů, některé zeleniny, obilovin, ovesných vloček, corn flakes, sladkého ovoce, apod.
Doporučená konzumace – masa, některé zeleniny, vajec, mléčných výrobků, hub.
V čem je tato dieta nevhodná:
Organismus sacharidy potřebuje jako zdroj energie, není možné dlouhodobě získávat energii pouze z tuků a bílkovin. Tímto je tělo velmi zatěžováno a může dojít k selhání jater a ledvin, zvýšení cholesterolu nebo celkovému kolapsu organismu.

Margitova dieta


Princip:
Dieta podle Štefana Margity, radikálně omezuje množství stravy (jí se pouze 3x denně), příjem sacharidů a také soli, čímž dochází k odvodnění organismu.
Popis:
Zákaz konzumace – veškerých příloh (těstoviny, rýže, pečivo, brambory) a sladkostí. Možná konzumace – vajec, uzenin, ovoce, kuřecího masa, mléčných výrobků a kávy
V čem je tato dieta nevhodná:
Díky omezení jídla dochází k hladovění, které je pro tělo naprosto nežádoucí. Chybí množství živin a tedy výživově hodnotných látek. Naopak je zde příliš mnoho cholesterolu. Díky nedostatku bílkovin radikálně ubývá svalová hmota namísto tuků – váhový úbytek je tedy pouze relativní. Vysoká pravděpodobnost jo-jo efektu.

Tukožroutská dieta


Princip:
Konzumace zeleninové polévky.
Popis:
Po dobu jednoho týdne (nedoporučuje se držet déle) jíte pouze jednu jedinou zeleninovou polévku, a to kdykoli máte hlad. Do polévky patří např. zelí, kořenová zelenina, rajčata, papriky, cibule a hodně vody.
V čem je tato dieta nevhodná:
Dostanete do těla výživné látky ve formě vlákniny, vitaminů a vody a zároveň se kila rychle ztrácí. Na druhou stranu se jedná o stravu velmi jednotvárnou, ve které chybí i jiné důležité látky. I přes název této diety se ztrácí zejména svaly, nikoli tuk. Navíc je velmi náročné jíst pořád dokola to samé, tudíž se tato dieta nedá držet dlouho. Vysoká pravděpodobnost jo-jo efektu.

Mléčná dieta


Princip:
Konzumace mléka a mléčných výrobků, masa a zeleniny.
Popis:
Dieta trvá maximálně 13 dní, nedoporučuje se déle a nedoporučuje se držet ani vícekrát za sebou. První den pijete pouze mléko, další dny přidáváte i mléčné výrobky, maso a zeleninu. Vše ale ve velmi omezeném množství, připravte se tedy na velký hlad, únavu a vysílení. Rozhodně se nedoporučuje při této dietě cvičit, hrozí omdlévání z vyčerpání.
V čem je tato dieta nevhodná:
Tělo nedostává dostatek živin a hladoví. Zdravý člověk může tuto dietu vydržet, ale rozhodně se nedoporučuje těm, kdo již měli v minulosti problémy se zdravím. Příliš mnoho bílkovin zatěžuje organismus a nedostatek ostatních živin způsobuje zdravotní komplikace. Vysoká pravděpodobnost jo-jo efektu.

Jednostranné diety


Např. dieta ananasová, bramborová, chlebová, vaječná, atp. Ať už se jedná o konzumaci té jediné složky, která je zmíněna v názvu diety nebo se k ní může přidat i něco dalšího, všechny tyto diety jsou nebezpečné. Zdravá strava musí být pestrá a vyvážená, aby tělo získalo všechny živiny, které potřebuje. Pokud je nemá, vždy se to negativně podepíše na zdraví a také na budoucích pokusech hubnout. Tyto diety všechny spočívají v radikálním snížení energetického příjmu, což vede ke zpomalování metabolismu. To znamená, že jakmile s dietou přestanete nebo se pokusíte o jinou, tělo si bude brát co nejvíce živin i z toho nejmenšího množství, které mu poskytnete. Pokud tyto diety vůbec vydržíte a podaří se Vám zhubnout, hned záhy budete mít vše nazpět.