ing. Martina Kočí - bič na kila navíc!

pořiďte dárkový poukaz
Praktické info

 / Hladovění

Pokud se tělo vyhladoví, ztratí spoustu důležitých látek, které potom potřebuje doplnit. Hladovět tedy nikdy nevydržíte moc dlouho a hned, jakmile s ním skončíte, sníte, na co přijdete. Výsledek? Vše, co se Vám podařilo zhubnout, máte zpět a mnohdy i o dost navíc.

Hladověním nikdy nedocílíte zhubnutí, které by mělo být trvalejšího rázu. A navíc se při hladovění stane jedna zásadní věc, která má vliv na budoucí chování Vašeho těla – zpomalí se metabolismus. Metabolismus zaručuje, že to, co sníte, tělo adekvátně spálí. Pomalý metabolismus znamená, že za den spálíte mnohem méně kalorií, než když je rychlejší. Tudíž byste toho měli i mnohem méně sníst. Pokud tedy hladovíte, po čase i když jíte velmi málo, stejně nehubnete nebo dokonce tloustnete.

hladovění

Klinické studie navíc potvrdily radikální změnu v chování. Čím více hladovíte, tím více na jídlo myslíte. Čím více na jídlo myslíte, tím větší máte tendence se přejídat. To pak vede k bolestem hlavy, potížím s trávením, únavě nebo poruchám spánku. Hladovění navíc vede k emocionálním změnám v chování, jako je deprese, výkyvy nálad, popudlivost nebo zlost.

A pozor – hladovění neznamená jen 2 týdny nejíst. Hladovění znamená, že v průběhu dne pociťujete hlad po delší dobu nebo vícekrát za den, ale také pokud vynecháváte některá jídla a pocit hladu se ani nemusí dostavit. Takže pokud jste zastáncem hubnutí formou vynechání stravy po 17. hodině, vězte, že to nikam nepovede. Tělo musí dostávat výživu pravidelně a po celý den.